Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2008

Σκαντζόχοιρος (update)




Το μυαλό μου είναι ένα κουβάρι από σκέψεις που δεν μπορώ να ξεδιαλύνω. Τα θέλω, τα πρέπει και τα αισθάνομαι...ρούχα μαζί που πλύθηκαν κι έχουνε γίνει ροζ. Θέλω και πρέπει να απλοποιήσω τη ζωή μου. Κυρίως να απλοποιήσω τις σκέψεις μου. Δε γίνεται το παραμικρό ερέθισμα να με ρίχνει σε τέτοιους λαβύρινθους.

Σήμερα δεν είχα όρεξη για δουλειά. Ήθελα να περπατήσω. Να προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. Πήγα μια βόλτα αλλά τα πράγματα γίνονταν απλώς πιο περίπλοκα. Νέες σκέψεις προστίθονταν στις παλιές και τίποτα δεν ξεκαθάριζε. Καλά λένε «μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι». Στην επιστροφή έπεσα πάνω σε ένα σκαντζόχοιρο, νεκρό στο γρασίδι. Και ξαφνικά σκέφτηκα ότι, αν και ποτέ δεν θα με προσομοίαζα με έναν, ουσιαστικά αυτό είμαι. Ένας σκαντζόχοιρος με τα αγκάθια σχεδόν πάντα σηκωμένα. Να κρατώ πάντα τους άλλους σε απόσταση και τις άμυνες μου σε εγρήγορση. Ευχάριστη, ευγενική με καλό χιούμορ, έμπιστη, πάντα μια καλή παρέα αλλά και πάντα απόμακρη. Πάντα να κρατώ μια πισινή και τα αισθήματα μου αποκλειστικά για τον εαυτό μου. Κι ο μόνος άνθρωπος που έριξε τις άμυνες μου και καθρεφτίστηκε στη ψυχή μου οριστικά απών. Και το χειρότερο είναι πως αν έμαθα κάτι από όλο αυτό είναι να μην βάζω το χέρι μου στη φωτιά για κανέναν. Σαν να έπαιζα φιδάκι με τη καρδιά μου και πάνω που έφτανα στο τελευταίο τετραγωνάκι με κατάπιε το ανακόντα και βρέθηκα πάλι στην αρχή! Πιο σοφή για τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά πάντα στην αρχή.

Τα τείχη που έκτισα γύρω μου, κυρίως από ανασφάλεια και προσπαθώντας να κρύψω τη μοναξιά μου μέσα στα πλήθη όταν μεγάλωνα, έκαναν τη δουλειά τους. Με προστάτεψαν όταν τα χρειαζόμουν, μόνο που τώρα που δεν τα χρειάζομαι πια (τουλάχιστον όχι πάντα) γιατί έχω βρει τον εαυτό μου δεν ξέρω πως να τα ρίξω. Πολλές φορές είναι τόσο περίτεχνα που ούτε εγώ η ίδια δεν μπορώ να βρω ακριβώς τι αισθάνομαι και θέλω. Η αλήθεια είναι πως έχω κατεβάσει μερικές γέφυρες για 1-2 καλούς φίλους. Από την άλλη δε μ’αρέσει να βαραίνω τους άλλους με τα προβλήματα μου και δεν ανοίγω ποτέ την καρδιά μου αν δεν την ανοίξει πρώτα ο άλλος.

Αλλά ποιος μου λέει ότι δεν τα χρειάζομαι ακόμα? Στο κάτω κάτω, και η επιφύλαξη είναι μέρος του χαρακτήρα μου, μέρος αυτού που είμαι. Τα αγκάθια δεν είναι μόνο διακοσμητικά κι εγώ εξακολουθώ να πληγώνομαι εύκολα και να δίνω υπερβολική σημασία σ’ αυτό που λένε και σκέφτονται οι άλλοι ασχέτως του τι δείχνω.

Ναι, αλλά αν κανένας δεν έχει το θάρρος και την αποφασιστικότητα να πλησιάσει? Δεν θέλω να μείνω όπως ο νεκρός σκαντζόχοιρος μόνη, παρέα με τα αγκάθια μου. Από την άλλη, τουλάχιστον ξέρω πως αν πλησιάσει κάποιος/α θα το κάνει από αληθινό ενδιαφέρον και γιατί θα καταλάβει τι πραγματικά κρύβω ή τουλάχιστον θα θέλει να προσπαθήσει να καταλάβει. Έλα, όμως, που είμαι απαισιόδοξη κατά βάση.

-----------------------------------------------------------------------------------
Εξακολουθώ να μην έχω ιδέα τι θέλω, τι πρέπει και τι αισθάνομαι. Ίσως να περιπλέκω πολύ τα πράγματα χωρίς λόγο. Ίσως η Tubemap να βρήκε τη λύση κι αυτό που χρειάζομαι να είναι ένα καλό κρεβάτι. Μακροπρόθεσμα, όμως, τι γίνεται?

-------------------------------------------------------------------------------------
Επειδή έχω την εντύπωση ότι το θέμα τράβηξε λανθασμένα αλλού, διευκρινίζω ότι: το πρόβλημα δεν είναι το σεξ. Ούτε καν το στρες. Το πρόβλημα μου είναι οι υπερβολικές εγκεφαλικές διεργασίες. Το να μην μπορώ να αδειάσω το μυαλό μου. Η τάση μου να υπεραναλύω τα πάντα και να κάνω απίστευτους συνειρμούς σε κλάσματα δευτερολέπτων. Να βλέπω ένα λεωφορείο και να καταλήγω στην εκδρομή στο γυμνάσιο και το γκόμενο που μου άρεσε τότε. Να βλέπω έναν σκαντζόχοιρο και να σκέφτομαι τη ζωή μου. You get the drift! Δυστυχώς ή ευτυχώς το σεξ δεν είναι τα πάντα για μένα. Μπορεί να είναι casual (φαντάζομαι!) μπορεί να είναι σοβαρο αλλά δεν είναι ούτε αυτοσκοπός και ούτε και πανάκεια.

16 σχόλια:

Αχάπαρη είπε...

mou thimizeis ton eauto mou. kamia fora omos den prepei na perimenoume apo tous allous na gkremmisoun tis gefires pou emeis ktisame. prepei emeis na vroume ton tropo na vgoume apo to kavouki mas. me mikra kai apla vimata kathe fora. nomizw pws oloi krivoume ena skantzoxoiraki mesa mas to thema einai na to agapisoume prota emeis gia na to agapisoun meta kai oi alloi!

Ανώνυμος είπε...

koita, opws to eipes isws xreiazesai ena kalo krevati..its a stress reliever..an den exeis kapoion ekei konta na sou vrisketai omws ontws katevase ligo ta aggathakia..den exeis idea poion mporeis na gnwriseis, posa endiaferonta atoma yparxoun ekei eksw!!
ta panta einai i aftopepoithisi..kai na min exeis, fake it! aman prospoiisai oti exeis aftopepoithisi pistefkoun to oi alloi, arxizoun na se antimetwpizoun analoga kai sto telos pistefkeis to tzai sy!

p.s (asxeton): oi katsoshoiroi areskoun mou paaara polla..en polla xaritwmena plasmatakia! eidika tzini i tzoilliouda tous i malaxtiii mana mou ta re
agapoun ta tzai oi kattoi vevaia..with paprica

Ανώνυμος είπε...

@Αχάπαρη: I am on my way. Baby steps!

cake: Έχεις δίκαιο. Είσαι ό,τι κάνεις τους άλλους να πιστέψουν ότι είσαι. Το πρόβλημα μου δεν είναι σ΄αυτόν τον τομέα (I fake it pretty well!). Απλά φαίνεται ότι οι ενδιαφέροντες άνθρωποι κυκλοφορούν αλλού κι εγώ μένω με τους αδιάφορους. Όσο για το σεξ, ναι είναι αγχολυτικό αλλά δεν είναι και το παν. Και η γυμναστική έχει ακριβώς τις ίδιες αντδράσεις στον εγκέφαλο. Βασικά το πρόβλημα μου λύνεται ή με μία απλή επέμβαση λοβοτομής ή με τρία μερακλίδικα τσιγάρα φούντας την ημέρα. Δυστυχώς για μένα δεν καπνίζω και αποφεύγω τις επεμβάσεις!

Και ναι εν πολλά χαριτωμένα. Λίγο πιο κάτω είδα και ένα ζωντανό.

Ανώνυμος είπε...

Μόνον έναν εν το stress-reliever, είπαμεν :-)
Αλλά ώσπου εν υπάρχει τζείνο, βρες ο,τιδήποτε άλλο που να σε χαροποιεί.. Πόλλυνε τους περιπάτους, τις βόλτες, ασχολήθου με κάτι που σε ξεκουράζει, αν δεν γυμνάζεσαι γράφτου ΤΩΡΑ σε γυμναστήριο να δεις πόσο πιο χαλαρή και ήρεμη θα'σαι..

SparksScribbler είπε...

Να σου πω καλή μου, είσαι η εικόνα των Χριστουγέννων που θα 'ρθουν; Σου εύχομαι να βρεις τις ισορροπίες σου, για να υπάρχει ελπίδα και για μας τις υπόλοιπες.
Α! Το γυμναστήριο όντως βοηθά στην έλλειψη αυτού που προτίνει η tubemap, trust me.

Dr.Skia είπε...

Το θέμα με το να βρεις κάποιον δεν έχει να κάνει μόνο με το κρεβάτι αλλά και με το ότι θα αποπροσανατολίσει τις σκέψεις σου και θα ξοδεύεις την ενέργεια σου σε ότι αφορά σε αυτόν.Κάπως έτσι μπορεί να λειτουργήσει οτιδήποτε μπορεί να προσελκύσει τη σκέψη και την ενέργειά σου οπώς ένα νέο hobby.Τέτοιο μπορεί να είναι το γυμναστήριο οπως είπε η queen, μια νέα γλώσσα - μαζί και αυτή του σώματος!- ή ο χορός!
Καλή τύχη!
p.s. η άγνοια είναι η καλύτερη ευτυχία!

Ερυκίνη είπε...

τζαι μέναν θυμίζεις μου λλίον τον εαυτόν μου. μήπως εμαζευτήκαμεν πολλοί τελικά; τς, τς, τς.
ιντα μπου να πω; αμαν εβρεις τη λύση να μειωθούν οι εγκεφαλικές διεργασίες πε την τζαι πάρακατω.
η σκέψη του ότι οι άμυνές μας έχουν κάποιον λόγον που υπάρχουν, εξυπηρετούν κάποιαν ίσως ασυνείδητη λειτουργία, εν τζαι η δική μου δικαιολογία, αλλά νομίζω ότι χάνω πράματα λόγον τούτου, τζαι απλά πρέπει να αποφασίσει κάποιος πόσα εν διατεθειμένος να θυσιάσει.
αμπελοφιλοσοφίες πάλε.

Sceptic Anonymous είπε...

Να το κάμετε depressed anonymous να δούμε τι θα γίνει.

Εγώ ένα πράμα έχω να σας πω και όπως θέλετε πάρτε το:

Εδώ

Ή όπως είπε και ο Άλφρετ στον Bruce Wayne:
'Why do we fall down Master Bruce? so we can pick up ourselves again'.
'Οταν τα εφαρμόσεις τούτα θα καταλάβεις ότι τα πολλά λόγια και η παρελθοντολογία είναι φτώχια και κουταμάρα γιατί η ζωή τρέχει...

Ανώνυμος είπε...

Tubemap: Με χαροποιεί να κάθομαι στον καναπέ μου και να διαβάζω. Γίνεται? :)

drSkia: Αν και το ποστ δεν είχε να κάνει με το να βρω κάποιον αλλά με το τι θέλω στη ζωή μου, για να καταλάβετε όλοι το ίδιο μάλλον εν εγώ που δεν εκατάλαβα! Άρεσε μου η εξήγηση σου, δεν το είχα σκεφτεί έτσι.

Ερυκίνη: Για να έχουμε χρόνο να αμπελοφιλοσοφούμε, προφανώς η ζωή μας δεν είναι και τόσο χάλια. Αν έβρω τη λύση εννοείται ότι θα την πατεντάρω, θα χεστώ στο χρήμα και δεν θα έχω πλέον την ανάγκη να διερωτούμαι που πάει η ζωή μου!

Sceptic anonymous: Πολύ καλή ιδέα! Depressed Anonymous, DA,ξέρεις συνδρομές που θα εκόφκαμεν!
Το βίντεο μου έφτιαξε τη μέρα. Αν έχω φτάσει να παίρνω συμβουλές από το Ρόκυ, ε, εντάξει τα πράγματα μόνο καλύτερα μπορούν να παν.

Αυτό ήταν πέρασε και σήμερα. Από τώρα και στο εξής θα το παίζω μόνο Σκάρλετ Ο'Χάρα: Tomorrow is a another day.

Ανώνυμος είπε...

Queen: Εκ παραδρομής, τι εννοείς ακριβώς? Ότι θέλω πάντα αυτό που δεν έχω και περιμένω τα επόμενα Χριστούγενα να είναι καλύτερα από τα προηγούμενα?

UrbanTulip είπε...

Σκέψου ότι το να έχεις άμυνες έχει και καλά και κακά. το καλό είανι οτι οριοθετείς το χώρο σου άρα σου κάνει καλό. το κακό είναι ότι μπορεί να μην δίνεις ευκαιρίες σε ανθρώπους που τ αξίζουν.
as for the rest..anything to keep the hormones going...κάνεις την αρχή ( κεβάτι,γυμναστήριο, νέος κόσμος) και όλα ακολουθούν.
σου μιλά η βασίλισσα των σκαντζόχοιρων ;)

SparksScribbler είπε...

Όχι καλή μου. Δεν το έγραψα αρκετά καθαρά. Ξέρεις το "A Christmas Carol" του Dickens? Που την παραμονή των Χριστουγέννων επισκέπτονται το γέρο τσιγγούνη τέσσερα φαντάσματα? Το φάντασμα του συνεταίρου του, το φάντασμα των Χριστουγέννων του παρελθόντως και το φάντασμα των Χριστουγέννων του μέλλοντος?
Διαβάζοντας το κείμενό σου, ένιωσα σαν να μου δείχνεις μια εικόνα από το (άμεσο) μέλλον μου. Το πως θα είμαι εγώ σε τέσσερα-πέντε χρόνια. Με πολλά από όσα γράφεις ταυτίστηκα απόλυτα...

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πως σε καταλαβαίνω :)
Οι περισσότεροι (ή εγώ τουλάχιστον) είμαστε (ή έχουμε υπάρξει) 'σκατζόχοιροι', λίγο από ανασφάλεια, λίγο από φόβο να μην πληγωθούμε, λίγο από φόβο πως κανείς δε μας καταλαβαίνει...
Έχουμε και αυτήν την τάση εμείς οι γυναίκες να σκεφτόμαστε και να αναλύουμε τα πάντα, σε σημείο που στο τέλος να γίνονται όλα ένα μπερδεμένο κουβάρι και κάτι που αρχικά ήταν απλό να φαντάζει δυσεπίλυτο!
Δεν ξέρω αν είναι απλό κάποιος να αλλάξει χαρακτήρα ή τον τρόπο που σκέφτεται. Είμαι σίγουρη πάντως πως το κάνει όταν νιώσει την ασφάλεια, την αγάπη, το ενδιαφέρον! Είτε φιλικά είτε ερωτικά...
Νομίζω πως θα σε βοηθήσει το να γίνεις κατά βάση αισιόδοξη ;)

Ανώνυμος είπε...

Tulip: Ε, αμα είσαι η βασίλισσα, θα συμφωνήσω μπορώ να κάνω κι αλλιώς?!

Queen: Τωρά εκατάλαβα! Ελπίζω μόνο να λειτουργήσει και σε σένα όπως και στον Σκρουτζ. Διδακτικά και ανασταλτικά. Μην αφήσεις το μικρούλη Τιμ να πεθάνει! Αλλιώς, είπαμε, θα ιδρύσω το Depressed Anonymous (all rights reserved) με δωρεάν συνδρομή για bloggers.

Fri: Απλό δεν είναι αλλά έχεις απόλυτο δίκαιο για την ασφάλεια και το ενδιαφέρον. :)

entelech1a είπε...

Βρες ενδιαφεροντα..Κανε πραγματα..Απασχολα το μυαλο σου..

Ανώνυμος είπε...

Γίνεται απλά στην περίπτωση σου το διάβασμα θα ισοδυναμεί με περισσότερες σκέψεις ενώ η γυμναστική σε "καθαρίζει" έστω και προσωρινά απ'αυτές!