Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Εισπνοή-εκπνοή

Από καιρού εις καιρόν ρωτώ γνωστούς και φίλους την άποψη τους για το αν πρέπει να διορθώσω το διάφραγμα μου για να αναπνέω καλύτερα. Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν αρρωστήσω/γυμναστώ/ροχαλίζω και συνήθως κρατά 1-2 μέρες. Μετά καταλήγω στο "δε βαριέσαι, καλά είμαι κι έτσι!" και συνεχίζω για κανά δυο χρόνια ακόμα. Οι περισσότεροι μου λένε να το κάνω αλλά δεν είναι δική τους η μύτη! Αποφάσισα, λοιπόν να κάνω μία λίστα υπερ-κατά και βλέπουμε:

Υπέρ:
Θα αναπνέω (πολύ καλύτερα)!
Θα αναπνέω και όταν είμαι λίγο άρρωστη
Δεν θα ροχαλίζω μέσα μέσα (αυτό ακόμα δεν το πιστεύω αλλά λέμε τώρα)
Θα κουράζομαι λιγότερο όταν ασκούμαι
Ταυτόχρονα μπορώ να κάνω και μια μικρή πλαστική μύτης


Κατά:
Και τώρα αναπνέω (αρκετά)!
Τι με νοιάζει αν ροχαλίζω μέσα μέσα, εγώ κοιμάμαι!
Ποιος ασκείται?!
Η μύτη μου είναι μια χαρά και ταιριάζει και με το πρόσωπο μου!

Και το κυριότερο:
Μη απαραίτητη εγχείρηση με ενδοφλέβιους ορρούς (βλέπε βελόνες) και κάποιος που μπορεί και να τσακώθηκε με τη γυναίκα του την προηγούμενη να σου σπάει τη μύτη με ένα σφυράκι!




Μπα, δε βαριέσαι. Κι έτσι ψιλο-αναπνέω!

13 σχόλια:

Neerie είπε...

έννα πάει τζι ο Σάκης να κάμει διάφραγμα εδιάβασα κάπου...

αν πάτε μαζί μετρά στα υπέρ!!

Chocolat είπε...

Εξίασες τις 3,000 ευρώ που ΔΕ θα ξοδέψεις!

drSpock είπε...

@Neerie: Μπα,μάλλον στα κατά. Σε εκείνον θα πάει ο αρχι-χειρούργος και σε εμένα ο τελευταίος ειδικευόμενος που δε θα θέλουν κοντά στη μύτη του Ρουβά!

@Chocolat: Πως δεν το θυμήθηκα! Εν τζιαιροί για να ξεχνούμε 3000 ευρώ? Απλά είπα ότι η υγεία είναι πάνω από όλα και που ξέρεις, αύριο μπορεί να κερδίσω το λαχείο -που δεν αγοράζω- και να μην έχουν σημασία τα ευρώπουλα!

Sike είπε...

epatises kallo :S

emena eproteine mou to enas giatros kapote, alla gi akapoion logo epilwga na pistevw oti to ekame apla pou pparaopistia kai oti den einai pragmatika anagkaio. To oti vryxwmai san liontari asxeto.

drSpock είπε...

@Sike: Κραθκιούμαι(?) ακόμα. Εν έχω παράπονο :)

Εγώ εν βρυχώμαι αλλά όσο να ναι μερικές φορές σκέφτομαι ότι λίον οξυγόνο ακόμα εν θα ήταν άσχημο. Αναγκαίο δεν είναι αλλά βελτιώνει την ποιότητα ζωής σου φαντάζομαι. Όχι όσο το τζόκερ βέβαια!

Ασυγχώρητη είπε...

Cut that thing off!! :P

Μια ζωή την έχουμε. Αν δεν είναι μεγάλο θέμα τα λεφτά κάμε το ρε να αναπνέεις!

Sike είπε...

btw twra eksanaeida to sxolio mou... theleis na peis ekatalaves tpt??

drSpock είπε...

@Ασυγχώρητη: Με με φοητζιάζεις! Τι πάει να πει να το κόψω?! Εγώ κάμνω ένα μήνα να αποφασίσω αν θα ξαναβάψω τη ρίζα! Εξάλλου αναπνέω ακόμα.
Να ξαναγνωριστούμε μήπως? :)

@Σαικ; Έχω τεράστια αντίληψη. Όση και αναποφασιστικότητα!

Ασυγχώρητη είπε...

Χαχαχα... Καιρός για σκληρές αποφάσεις! :) Απλά φρόντισε αν θα κάμεις την επέμβαση να διαλέξεις ένα γιατρό με καλές συστάσεις. Η μύτη είναι delicate! Εν σε βοηθώ τωρά όμως να πάρεις την απόφαση λέγοντας σου το τούτο... :P

Ανώνυμος είπε...

Θα σου γράψω κι εγώ την άποψη μου και την εμπειρία μου αν και δε σε ξέρω.
1. Εαν το πρόβλημα στην δυσκολία αναπνοής δεν είναι μόνιμο και συνεχές αλλά έρχεται και φεύγει ή χειροτερεύει και καλυτερεύει, τότε δεν είναι το διάφραγμα σου που φταίει (ή δεν είναι μόνο αυτό). Ένδεχομένως να έχεις (και) αλλεργική ρινήτιδα. Αυτό σημαίνει ότι φουσκώνουν τα εσωτερικά τμήματα της μύτης κατα καιρούς με κάποιο ερέθισμα και δυσκολεύουν την αναπνοή. Η αλλεργική ρινήτιδα δεν θεραπεύεται με εγχείριση αλλά με ρινικά σπρέυ. Ειναι συμπτωματική δηλαδή η θεραπεία της.
2. Μπορεί η περίπτωση σου να είναι όπως την δική μου. Είχα ζαβό διάφραγμα, ρηνικό πολύποδα και αλλεργική ρινίτιδα. Ο γιατρός μου είπε ξεκάθαρα ότι θα μου διορθώσει (ισιώσει) το διάγραγμα, αλλά εαν για το πρόβλημα αναπνοής ευθυνόταν σε μεγαλύτερο βαθμό η αλλεργική ρινίτιδα, η βελτίωση θα ήταν πολύ μικρότερη.
3. Έκαμα την εγχείριση και είμαι πολύ ευχαριστημένη. Η αναπνοή μου δεν έγινε τέλεια αλλά βελτιώθηκε πάρα πολύ. Οταν αρρωστώ είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα, όταν είμαι καλά αναπνέω καλύτερα, κουράζομαι πιο δύσκολα διότι οξυγονώνομαι καλύτερα και (απ'ότι μου είπε ο σύζυγος) δεν ροχαλίζω πλέον. Added bonus: αναγνωρίζω μυρωδιές και μυρίζομαι καλύτερα! :)
4. Η αναισθησία μιας ώρας για την εγχείριση αυτή δεν είναι επικίνδυνη για ένα υγιή και νεαρό άτομο. Αντίθετα εαν το πρόβλημα σου οφείλεται όντως σε κακή αρχιτεκτονική του διαφράγματος, ίσως χειροτερεύσει στο μέλλον εαν καπνίζεις, πάρεις πολύ βάρος κτλ. Επίσης το ροχαλητό δεν είναι πάντα άκακο, έστω κι αν "εσύ κοιμάσαι":)

Αυτά, ελπίζω να σε βοήθησα στον προβληματισμό και καλή επιτυχία σε ό,τι κι αν αποφασίσεις να κάνεις.
Άννα

Dr. Prixtis είπε...

Efa ta moutra mou pou hmoun mitsis kai ezawsen to diafragma... Ekama tin exeirisi prin pou kamian dekaetia alla en epetyxe, meta pou lious mines eksanastoupose... adika eftyna eftyna giama gia ena mina... h exeirisi en ponei polla alla pou en na ertei h wra pou en na travisoun gia na fkaloun tes gazes en na fyrteis pou ton pono...

drSpock είπε...

@Άννα: Ευχαριστώ που μοιράστηκες την εμπειρία σου. Καταγράφεται και θα ληφθεί υπόψιν στο μέλλον όταν θα το ξανασκεφτώ!

@Δρ.Πρήχτης: Καλόν είναι να ακούμε και τα αρνητικά αλλά OMG! Τωρά τζι' αν δεν θα την κάμω ποτέ!

Ευτυχώς αναπνέω ακόμα!

Ανώνυμος είπε...

Hello there! Αυτό με τον πόνο όταν σου τραβήσουν τις γάζες μου το είχαν πει κι εμένα κι έτρεμα από το φόβο μου.

Άλλα όταν μου τράβησε ο γιατρός της γάζες ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ δεν ένιωσα τίποτα. Ούτε πόνο, ούτε καν ενόχληση, ούτε "λιαξ"

Best surgery results ever! Δεν έχει πιο ωραιο "ναρκωτικό" από μιαν τεράστια εισπνοή!

Σκέφτομαι να κάμω και λέιζερ να φύγει η μυωπία μου. Τώρα αυτό είναι όντως λίγο τρομακτικό. Είναι τα μάτια τελος πάντων!